На сучасному етапі реформування економіки Україна взяла напрям на бюджетну децентралізацію, яка передбачає підвищення бюджетної  і фінансової самостійності місцевих бюджетів. Одним з найбільш пріорітетних податків фінансової забезпеченості місцевих бюджетів є земельний податок  та податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, який сплачують фізичні особи-власники земельних ділянок та об’єктів нерухомого майна, розташованого на таких земельних ділянках. Метою вищевказаних місцевих податків є стабільне наповнення бюджетів.

Поряд з цим, актуальною залишається проблема недонадходжень податків до місцевих бюджетів у зв’язку з наявністю податкової заборгованості фізичних осіб.

Також, у відповідності до п.п.266.7.3. п.266.7.ст 266 Податкового кодексу України платники податку мають право звернутись з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

– об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

– розміру загальної площі об’єктів житлової або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

– права на користування пільгою із сплати податку;

– розміру ставки податку;

– нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Податок на нерухоме майно, відмінне від  земельної ділянки у відповідності до п.п. 266.10.1 п. 266.10 ст.266 ПКУ сплачується фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення.